130916

Kom för en stund sedan hem från gamla stan där jag mötte upp bonuspappa som är här med jobbet. Han hade en påse med saker till mig från Sverige, med bland annat halsdukar, vantar och mössa och mitt kvalsterskydd till täcket (hoppas jag blir mindre snörvlig nu!). Nu är jag redo för vintern, eller iallafall hösten. Det är fortfarande sommarvärme här, går barbent i klänning nästan varje dag!

Vi har haft våra första lektioner i patologi (fysiologi och anatomi) på sjukhuset. Det var väldigt mögligt i vårt klassrum så jag gick nästan raka vägen hem till sängen, helt slut! Jag nästan somnade av allergierna (jag är ganska allergisk mot mögel..)! Jag måste hitta en lösning så att jag inte blir så trött, för jag kommer inte ha tid att sova bort varje måndag eftermiddag.. Ämnena i sig gav inget speciellt intryck, varken jättebra eller superdåligt. Det är svårt att säga efter en lektion. Imorgon har vi vår första "introduktion till klinisk medicin" lektion, det känns som att det kan vara roligt och spännande! Jag hoppas på det!

P-Å.O.(morfar)

Hej Erica!
Vad trevligt att Fabian kom på besök med vinterutrustning. Möglet låter inte bra, nån lösning måste nog till så Du inte far illa. Ventilation, andnings-skydd eller ett annat klassrum eller någon annan förändring så Du inte blir knockad varje gång Du besöker detta rum. Ja sommaren bara fortsätter, frågan är om julen ska firas med tshirt och kortbrallorna på.
kram morfar

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress