Oväder




Nu fullkomligt öser det ner regn utanför mitt fönster och himlen blev något så mörk på bara några minuter att jag knappt förstod vad som hände! Enligt väderappen så ska det åska, och det hänger i luften! Det känns som att detta vädret speglar hur jag känner mig på insidan just nu.. Igår hade vi sista genetik colloqet för terminen, fick resultatet bara några timmar senare och det gick bra, nu är det bara exam kvar i det ämnet. Idag hade vi sista anatomi colloq, våra anatomi prov är alltid uppdelade i två: en praktisk del där vi får 10 strukturer att peka på och en skriftlig multiple choise del med 50 frågor. På den praktiska delen satte jag alla strukturerna, men den teoretiska delen är jag lite osäker på. Vi får svar senare idag eller imorgon på morgonen. Om det är så att någon inte har klarat det så är det omprov redan imorgon på eftermiddagen, håller tummarna för att alla har klarat sig i min klass!

Just nu är jag helt slut, efter anatomin åt vi middag i gamla stan och åkte hem. Tanken är väl den att jag ska göra lite histo inför kommande exam på måndag. Men jag är helt slut och funderar på att gå och lägga mig istället, ta nya tag imorgon!

Histologiexamet som är på måndag består även det av 2 delar, en praktisk där vi får 2 av 94 slides och ska kunna säga vad sliden är tagen ifrån (skin, ett inre organ etc), vad det finns för strukturer i den (vilka typer av celler, glands etc) och slutligen dess funktion. Samtidigt är det också en del med 100 multiple choise frågor. Detta provet är det jag varit mest stressad för hela terminen, och nu har jag bara 4 dagar på mig att repetera allt! Jag hoppas verkligen att jag lyckas ta mig hela vägen in i mål!
P-Å.O.(morfar)

Hej Erica!
Ja, regn o rusk har vi också och det är välbehövligt för det började bli väldigt torrt i backen, gräsmattan börjar se ut som Vasa sport knäckebröd. Att Du känner Dig utpumpad är lätt att förstå, denna terminen har varit en riktig holmgång men jag är fullständigt övertygad om att Du kommer i mål med den otroliga förmåga som Du har att trycka in kunskap i skallen. Sen kommer återhämtning o vila varvat med jobb som jag tror rensar skallen på ett bra sätt. På tisdag morgon åker vi till Frillesås där jag skall sätta upp skjutdörrar med tillhörande överdel. Återigen lycka till med de sista proven. Vi hörs, kram morfar

Mamma

🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟

Mamma

🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress