Tre år av December
"Tre år av /månad/" är ett koncept jag såg på Amandas blogg under förra året, när jag insåg att jag haft bloggen i hela 3 år nu, bestämde jag mig för att göra samma typ av inläggserie! Jag börjar med månaden December:
 
December 2013:
 
December 2013 bestämde jag mig för att starta denna bloggen, jag har haft ett antal bloggar innan denna, den första hade jag när jag var 12 år! Dock är alla de tidigare raderade.. Under december 2013 gick jag mitt sista år på gymnasiet, tittade jag på sista avsnittet av Doctor Who med Matt Smith som doctorn, jag gjorde mig redo för en resa till Thailand som jag sedan åkte till i februari, jag var lite rädd inför det nya året som skulle innebära student och jag undrade vad som skulle hända efter det. 
 
December 2014:
 
December 2014 jobbade jag som timvikarie på ett äldreboende för dementa, jag jobbade heldagar och delade pass om varannat! Jag bakade pepparkakor, knäck och klädde mig i knästrumpor och klänningar. Vi firade jul innan julafton, för under julafton var jag och familjen på Kap verde, i två veckor. Där njöt vi av sol och värme, men vi frös också imellanåt av den kalla vinden. Under denna månaden förberedde jag också inför flytten hit till Riga, då jag flyttade månaden därpå.
 
December 2015:
 
December 2015 började hektiskt! Histologi colloq och biokemi colloq på samma vecka - blir matt bara jag tänker tillbaka! Jag åkte därefter hem till Sverige för jullov, firade jul innan julafton (detta året också). Jag packade sedan om väskan för att åka vidare till Maspalomas, kanarieöarna, och spenderade en vecka i värmen och ljuset. Plugget följde med, jag satt i en solstol med anatomiböckerna, och ja jag fick mer än en ifrågasättande blick av människor som passerade mig där jag satt i bikini, i över 20 grader varmt, med min anatomiatlas i högsta hugg fullt fokuserad på att lära mig allt om organen från topp till tå! 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress