Några dagar på Öland
En del av förra veckan spenderade jag på en camping på Öland, här är några bilder från då:
 
Jag läste min bok "All the bright places" i solen och drack te som stod på underlägg fyllda med färgglada fjärilar.
 
I en av alla dessa stugor på rad bodde vi!
 
Vi hittade till en underbar liten affär där det såldes bland annat hallonvinäger, rabarber och röda vinbärssaft, kryddor i lösvikt, te och massor annat. Jag kom hem med saften på bilden och 4 kryddblandningar som åker med till Riga i höst!
 
Utflyktsdag! Vi tog bilen neråt ön mot Eketorps borg och tittade runt där (Jag vann för första gången mot en annan tränare på ett pokemon gym!) och åt massäck i solen.
 
Här kunde vi testa på att göra våra egna bröd, vilket vi också gjorde! Gott!
 
Grisarna sprang löst, likaså getterna på bilden högre upp.
 
Och krigarna var i farten ;)
 
Påvägen hem stannade vi vid en gammal gravplats som var två kilometer lång, och kanske var det också Ölands högsta punkt (inte helt säkert), utsiken var fin i vilket fall!
 
Nu förbereder jag mig för nästa resa, Paris!
Sara

Åh, vilka underbara bilder! :)

Svar: Tack vännen! 😘
Ztarlighters

P-Å.O.(morfar)

Hej Erica!
Tjusiga bilder från ett fantastiskt landskap. Har själv tillbringat massor av tid på Öland förr i tiden både som semester och även med bössan. Eketorp minns jag som en stor stenhög, mycket har hänt sen dess. Hoppas resan till Paris blir lyckad med många sevärdheter o lite shopping.
Kram morfar

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress