8 april 2016




Oj oj, år och dagar sedan jag skrev sist! Här kommer en snabbuppdatering av den senaste månaden:
• vi har haft vad som känns som massor av veckotest i microbiologi
• och första colloq(tentan) i samma ämne 
• vi har haft ganska många fysiologi presentationer också (varje vecka faktiskt)
• det har varit påsk och jag var hemma i två hela veckor på påsklov. Dock pluggade jag endel, eller försökte iallafall, så det blev inte så mycket till ledighet. Men det var mysigt att vara hemma!
• jag har fyllt år, känner mig gamal nu när jag är över 20. När man är 20 är man fortfarande lite, nästan tonåring. Nu är jag det inte alls.. Är jag vuxen nu? Känns inte så!
• jag åkte på världens sjukdom i helgen, med över 39 graders feber samtidigt som jag försökte plugga inför den där microbiologitentan. Nu är jag frisk men låter som en hes kraxig kråka när jag pratar tack vare en hemsk hosta som  fortfarande inte släppt!
• nu förbereder jag mig inför nästa veckas prov: veckotest i micro och histologi colloq. Samtidigt måste jag ta ikapp en drös med ämnen som jag inte gick/pluggade på när jag var sjuk, det blir en helg med bara studier i andra ord!
P-Å.O.(morfar)

Hej Erica!
Ojdå, har Du redan fått åldersnoja, det är alldeles för tidigt, Du är bara 21-år, m.a.o. den gamla myndighetsåldern. När jag fyllde 21-år(strax efter att Gustav Vasa blev kung) var det på det viset, jag blev myndig vid tjugoett. Du är fortfarande jätte-ung fast mitt upp i en stor uppgift att plugga till doktor. Influensa kan ställa till det utav bara tusan, ett råd är att jobba ifatt det allra viktigaste först, ja om man kan beteckna någon del av studierna som mindre viktig förstås. Idag söndag skall jag bada bilen, den är rysligt skitig efter vinterns slask och modd, får nog plocka fram den breda borsten och det skarpa schampot för att bli klar i rimlig tid.
Ha det bra, kram morfar

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress