69 dagar till sommarlov


Mitt uppe i colloq period och det var länge sedan jag längtade till sommarlov så mycket som nu! Vi har ett colloq kvar för denna gången, på onsdag i anatomi. Då har vi haft tenta i genetik, microbiologi, histologi, fysiologi och anatomi sedan vi kom tillbaka från påsklovet. Samtidigt har vi haft veckotest i micro (förutom den veckan vi hade colloq) och physio samt inlämning av protocol i samma ämne. Efter anatomin får vi någon vecka att ladda upp för nästa period, då har colloq i samma ämnen på ännu mindre tid, följt av examperiod direkt efter (varning till alla där hemma: när jag kommer hem på sommarlov kan jag vara en aning sliten..). Sedan har vi äntligen ledigt! I år ska jag bara jobba 4 veckor och är ledig lika många, det ska bli extremt skönt! Då bor vi i nytt hus vid havet (hemma i Sverige) och jag hoppas innerligt på soliga veckor. En resa till Paris är också inbokad, vilket ska bli så roligt! Jag ska bara ta mig igenom de närmsta 69 dagarna först! 
P-Å.O.(morfar)

Hej Erica!
69 dagar kvar till sommarlov kommer att gå som en dans med de resultat som Du presterar. 10 Points av 10 möjliga på senaste provet är nästan för bra, men dom kommer min själ inte av sig själv, det ligger mängder av jobb bakom. Ja Du kommer nog hem som en urvriden trasa, men Du får ta äldreboendet i Bollebygd som en välbehövlig paus och nåt annat att tänka på, sen kommer några veckor som Du b kan slappa o slöa en del.
Våren har kommit av sig, kallt o blåsigt som bara den men vi får tro att den kommer tillbaka, hoppas Riga har lite varmare väder.
Ha det bra, kram morfar

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress