Vattenmelonsallad med bönor
 
 
När jag anlände till Riga efter sommarlovet köpte jag en vattenmelon, för de kostade 5 kr/kg (nu är de ännu billigare, 3 kr/kg!) och för att jag gillar vattenmelon. Dock är en hel vattenmelon ganska mycket att äta upp själv så jag letade upp ett recept på melonsallad med bönor. Jag anpassade receptet för att passa mig bättre, såhär blev det:
 
Ingredienser
1 burk bönor
1 skiva vattenmelon
Fetaost (så mycket du vill ha)
Sallad
Gurka
 
Dressing
1 msk senap
1/2 msk sirap
1 msk rapsolja
1/2 msk vatten
salt och svartpeppar
 
Salladen
Spola bönorna i kallt vatten och låt rinna av. Kärna ur melonen och dela i bitar, dela även gurkan och fetaosten. Skölj sallade och blanda allt i en skål. 
Dressingen
Blanda senap och sirap och tillsätt sedan vatten, olja och krydda med salt och svartpeppar. 
 
Servera med något gott bröd, eller som jag åt det, med knäckebröd. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress