En regnig tisdag
Idag är det Tisdag och början av tredje veckan tillbaka i Riga efter sommarlovet. Ganska fort efter att jag kom hit började det kännas som att jag aldrig haft två månaders sommarlov, utan att jag varit här nonstop sedan förra terminen, haha! Vi har lite nya ämnen som skiljer sig från förra terminen, bland annat biokemi och histologi. Vi hade vår första histologilektion igår, vilket var minst sagt spännande. Vi var 5 klasser på en lektion (oftast är vi bara en klass, på några lektioner två) och två lärare, där den ena hade lektionen och den andra hjälpte till med frågor etc. Läraren som höll lektionen var extremt strikt och mer eller mindre skrek(!) mellan åt. Hon var dock väldigt tydlig, vilket jag gillar, så egentligen var det en helt okej lektion (bortsätt från skrikandet.. ;)).
 
 
Annars har jag "bott in mig" vid mitt nya skrivbord, bland annat har jag ställt fram alla mina färgpennor (ögongodis för en stationarynörd) och nu spenderar nog större delen av mina dagar i en skrivbordsstol. Jag har också köpt en korktavla (översta bilden) som står lutad mot väggen från skrivbodet, vilken bra grej! Fungerar jättebra att hänga upp alla skräplappar (=alla mina "att göra" listor) på!
 
Från en sak till en annan, jag köpte ett halv kilo blåbär förra veckan, vilket kändes extremt lyxigt! Dessutom kostade de bara 3 euro! 
P-Å.O.(morfar)

Hallå Hallå!
Ni stöter på en del egendomliga lärare men försök ta det med jämnmod och kör så det ryker. Det var då för väl att Du blivit kompis med nya skrivbordet efter all möda Du fått lägga ner på denna möbel. BLÅBÄR i tallriken, herregud så gott, med grädde o lite socker, ja då sjunger fåglarna o kyrkklockorna ringer nog också.
kram morfar

Svar: Egendomliga är verkligen rätt ord! Blåbären var väldigt goda, förhoppningsvis finns det kvar i affären så kan jag köpa ett till paket :) kram!
Ztarlighters

ISA

men åh, har inte ens fattat att du pluggar läkare där nere, haha! så grymt!! hur många år är det kvar? kämpa på!

Svar: Haha, inte alltid lätt att hänga med i svängarna ;) jag är bara inne på min andra termin, så jag har 5,5 år kvar!
Ztarlighters

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress