Pray for the world
 
Jag tänkte ladda upp mina, en aningen försenade, bilder från när jag hade besök av pappa och Kajsa veckan innan halloween, när jag och Kajsa gjorde en pumpa. Men det får vänta till en annan dag. För just nu sitter jag  och lyssnar på p3 dokumentär, vilket jag ofta gör. Skillnaden idag från alla andra gånger är att nu lyssnar jag inte på ett avnitt ur arkivet, eller ett nytt torsdagsavsnitt, utan en nyhetsspecial som heter "Terrordåden i Paris". Jag har svårt att sätta ord på känslan, därav lånar jag denna text från Amanda, låter hennes ord förklara hur jag känner: 
 
"det som hänt i paris är fruktansvärt och skrämmande och chockerande. men vi får inte glömma bort att just dessa händelser, de som nästan är för stora och svåra att ta in, har pågått länge i andra länder. för den som tvingas fly har det varit vardag länge. den som flyr in till sverige, som nu knappt har någonstans att ta vägen på grund av alla nedbrända asylboenden, har flytt av samma anledning och samma rädsla. det måste vi komma ihåg. nu tar vi hand om varandra va?"
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress