Onsdag 4 november 2015


Nu var det ett bra tag sedan jag uppdaterade här, det beror på den enkla anledningen att plugget tagit upp all min tid de senaste veckorna. Vi har haft anatomicolloq, till det lärde vi oss hjärnan och olika signaler till och från hjärnan. Tätt inpå detta provet, bara två dagar efter, hade vi biokemi colloq. Jag pluggade som en galning i dessa två dagar efter anatomin, då jag knappt ens tittat igenom vad vi hade på provet förrens dagen då anatomin var klar. Sedan hade vi en veckas uppehåll till nästa colloq, i fysik. Det var dock inte så avancerat, vi skulle göra en presentation på max 10 min i ett ämne vi fick en vecka tidgare. Dagen därpå hade vi genetikcolloq. Det var första provet inom genetik, det var alltså både grundläggande information men också lite påbyggnad samt en hel del sjukdomar. På måndagen efter geneticcolloqet hade vi vårt första histologicolloq. Fy vad nervös jag var! Men allt gick bra, både i histologin och i alla de andra proven. Några dagar därpå höll jag sedan en presentation i filosofin, det sista jag hade kvar stt göra i denna kedjan av colloq och presentationer. När jag kom hem efter filosofin däckade jag i sängen och tittade på inte mindre än 7 american horror story avsnitt i rad och sedan somnade jag tidigt! Vilket var riktigt skönt och välbehövligt. 

Nu är klockan alldeles för mycket för mig att vara vaken, framför allt med tanke på att vi börjar 8.00 imorgon och jag måste upp tidigt! Vi hörs!
P-Å.O.(morfar)

Hej Erica!
Du store tid va många prov och namn och benämningar, inte förvånande att Du däckar i sängen och tömmer hjärnan genom att titta TV-serier från USA. Jätteroligt att allt gått bra och det går bra om man satsar så jädrans hårt som Du gör. Nästa vecka kommer vi farande, då ska vi ha trevligt, äta gott o bara pysa omkring i Riga som värsta ledighetskomitten.
Ha det bra, kram Morfar

Svar: Ja jag kan väl säga att jag minst sagt är glad över att den perioden är över! Nu ser jag fram emot när ni kommer, det ska bli så trevligt :)
Ztarlighters

Anonym

Du är så duktig som kämpar på! 💚😊

Ses snart! Kram mamma 😘

ISA

haha herregud, blev lite trött i huvudet bara av att läsa om pluggtempot ;) heja dig!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress