En pluggande helg
Ännu en helg har sprungit förbi. I fredags var jag först på anatomicum (en byggnad där vi har tillgång till anatomi modeller) och pluggade lite anatomi, som jag ligger efter i då det hamnat längst ner på "prioriteringslistan" nu när vi haft och har en massor med andra prov. Dessutom har de flyttat vårt anatomicolloq till första dagen (!) efter jullovet (jag vet vad jag ska göra under jullovet). Därför är det inte anatomi jag gör i första taget. Efter någon timme där drog jag mig vidare till skolan för vår sista latinlektion, nu ska vi bara ha exam och sedan är vi färdiga med den kursen! 
 
Jag avslutade fredagen och min skolvecka med medical plants, vilket är min valbara kurs för denna terminen. Vi tittade på olika delar av olika växter i microskåp och fick rita av vad vi såg. Precis som vi gör i histologin, fast inte nära lika strikt och nogrant. Jag var hemma runt halv sju och efter lite vila gick jag och mina roomies till våra klasskompisar för tacoskväll, mys!
 
 
Nu är det söndag och jag har inte gjort mycket annat än att plugga och tagit det lugnt under helgen. Jag bestämde mig för att inte plugga nu ikväll, så nu sitter jag i pyjamas och färdigborstade tänder och klockan är inte mer än lite över åtta. Förhoppningsvis somnar jag nu tidigt och vaknar pigg imorgon, redo för anatomi och histologi. 
Erica

Blev bara lite nyfiken, hur kommer det sig att du läser i Riga? :D

Svar: Vad roligt att du frågar :D Det är av den enkla anledningen att jag kommer inte in på läkarprogrammet i Sverige. Då det är medicin jag vill studera letade jag efter ett annat sätt att kunna göra det, och då blev det Riga! :D
Ztarlighters

P-Å.O.(morfar)

Hej Erica!
Plugg, plugg, jobb, jobb, som väl är så kan man ana små nödvändiga pauser i pluggandet. Att umgås med kompisar o käka lite gott o prata lite skit blir små guldkorn i tillvaron och som laddar batterierna inför nästa anspänning. Här på Nyhem/Liatorp är det snuvigt och förkylt för tillfället. Jag har åkt på en riktig karlförkylning, nåt som alla vet är nåt oerhört dramatiskt. Sambo Marita snuvar hon också. Det är ren tur att den här snuvigheten infaller denna veckan, nästa vecka ska vi till Riga o då är det minsann inte tid till självömkan, hosta o näsdukar, för då skall vi ränna runt på stan o dessutom springa gatlopp i Din 94-stegstrappa.
Kram morfar

Erica

Ja okej! Men det är ju jättebra att man kan göra så :D Hoppas det går bra för dig!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress