3 (mobil)bilder från helgen



Förra onsdagen var det lettisk nationaldag och därför var vi lediga onsdag till söndag! Inledde ledigheten med att gå på nya hunger games filmen på bio, jag tyckte faktiskt inte att den var så bra.. Vi spelade biljard en av kvällarna, jag nästintill stod upp och sov, hej trötthet! Under helgen hade jag också besök av morfar med sambo, det var bal och mitt i denna veva drog på mig en förkylning som gett mig både halsont, feber, täppt näsa och nu en hemsk hosta (jag hör mamma enda från Sverige säga till mig att sitta upp/stå upp/gå för då är risken mindre att få lunginflammation). Såklart har jag ju pluggat också, jag menar vad är en helg utan plugg?.. Nu har dock ledigheten tagit slut, idag hade vi latinexam/slutprov (jag hoppas det gick vägen). Imorgon fortsätter vardagen med först fysik och därefter biokemi, då ska vi gå igenom inte mindre än 6 cyklar för hur olika fetter bryts ner/byggs upp på 2 timmar, känns hopplöst innan vi ens börjat! 

P-Å.O.(morfar)

Hej Erica!
Först stort tack för ett par trevliga dagar hos Dej i Riga, det var roligt att se Er trevliga lägenhet och även omgivningarna, Riga är en finfin gammal stad. Oturligt med förkylningen Du fick som tar på både humöret och krafterna. Snart är även denna terminen slut och Du har återigen gjort utomordentligt bra ifrån Dig. Snart är det jullov med några lediga dagar som säkert är välbehövliga. Återigen kan man se hur konstigt era studier är upplagda, ett par timmars undervisning på dålig engelska, man kan undra hur styrenheten på universitetet egentligen fungerar. Nog med gnäll, titta framåt, målet där framme är viktigt att ofta påminna sig om.
Ha det bra, kram morfar

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress