Torsdag 7 Maj 2015:
 
Dagen har bestått av en lektion i "History of medicine and life science", det närmsta vi kom historia var väl att vi satt i en sal i ett museum. Utöver det gjorde vi inget i närheten av historia, utan vi fick en uppgift som löd något i stil med "när ni är färdigutbildade läkare bestämmer ni er för att starta en privat klinik i Riga, vart skulle den då ha ligga? Vilken exakt adress? Hur stor? Och hur skulle denna inredas?". Jag tyckte nog inte att det var superrolig lektion, utan hade hellre lagt den tiden på något annat.. Någon timme senare hade vi filosofiprov, vilket gjorde att vi hade tid för andra frukost/lunch på costa därimellan. Filosofiprovet bestod endast av tre frågor, vi hade 30 minuter på oss att skriva vilket gjorde att jag kom hem tidigt och har kunnat spenderat större delen av eftermiddagen och kvällen åt att plugga. Men nu tänker jag faktiskt krypa ner under en filt och titta på ett avsnitt Flash, lite avkoppling inför en väldigt lång dag imorgon!
P-Å.O(morfar)

Hej!
Lång dag imorgon, va i hundan nu då, de e ju lördag. Här i Sverige går vi drar benen efter oss på lördagarna o uträttar så lite det bara går, knappt styrfart vilket innebär att färden blir ganska vinglig. Letterna raggar folk, så tolkar jag er historielektion, känns en smula oseriöst, kanske det finns penganissar nånstans i bakrunden, det brukar det va när det låter som Du beskriver. Håll ett betryggande avstånd och bara lyssna o lär. Nu ska jag smälta maten o glo lite på TV. Ha de bra vi hörs, kram morfar

Svar: Jag skrev detta igår vilket gjorde idag (fredag) till en lång dag! ;) imorgon hoppas jag på sovmorgon och ser fram emot en dag utan lektioner! Kram
Ztarlighters

P-Å.O(morfar)

Hej!
Måste bara kommentera bilderna med utsikt över hustaken. Det tog nästan en vecka innan jag såg och fattade att det var samma vy fast en är spegelvänd. Att göra en bild svartvit o dessutom spegelvända den gör att det blir en helt annan bild. Bilderna är snygga som tusan men luriga.
kram morfar

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress