En liten lista
 
Det är lördag morgon och jag vaknade självmant runt klockan 8 på morgonen, utvilad! Jag har smugit omkring och lagat frukost, gröt, i största tystnad för att inte väcka (rumskompisen) Sara. Samtidigt har jag översatt ingredienser till ett bröd jag tänker bara idag till lettiska, så att jag får med mig rätt ingredienser hem, det lätt kan bli fel nämligen (som den där fisken jag köpte för ett tag sedan, eller när tomatsåsen visade sig vara ketchup i glasburk..).
 
Här kommer lite övrig uppdatering:
* Jag klarade jag provet i molekulärbiologi vilket känns väldigt skönt. 
* Vi har haft matteprov och lettiska prov veckan som gått, båda kändes helt okej.
* På måndag har vi vår sista lektion i "första hjälpen" vilket innebär att vi har någon typ av ett slutprov i kursen på då. 
* Idag fyller min lillasyster Kajsa 18!! GRATTIS!! 
* På tisdag är det två veckor till jag åker hem, vilket innebär att det är 17 dagar kvar idag.
* Rosen på bilden ovan is living on the edge, ena dagen ser den död ut, nästa ser den faktiskt halvt levande ut. Jag har extremt svårt att veta hur ofta den behöver vattnas, och den står fortfarande utan kruka, numera på en platt tallrik så att det inte hamnar jord överallt (gratängformarna används flitigt nu när vi har skaffat ugn, så tyvärr kan de inte agera krukor längre).
 
Nu ska jag knåpa ihop något fint collage med bilder att publicera på Kajsas facebooksida (hehe..!) och sedan ska jag gå och träna lite, vi hörs!
P-Å.O(morfar)

Hej igen!
Härligt att dom första proven gick bra ja t.o.m. lettiskan. På tal om lettiska, att översätta recept är ju ett utmärkt sätt att lära sig mer av detta språk. Lever rosen ett farligt liv så va försiktig med vatten, det är lättare o dränka krukväxter än att torka ihjäl dom. Idag (8/3) är det vår i Liatorp, solen skiner o det är elva grader varmt, nu går det absolut åt rätt håll och när Du är hemma i Hindås då ställer vi dessutom om klockan, då får vi längre o ljusare kvällar som ytterligt välkommet.
Ha det gott vi ses snart, morfar

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress