Muskler och blommor
Nu kommer jag med en liten uppdatering, det blir ganska långa uppehåll ibland då det är mycket plugg som ska hinnas med! Vi börjar nu närma oss "exam period" (tenta period) men innan dess ska två prov (colloquium) skrivas, ett i anatomi och ett i kemi. I anatomin håller vi på med muskler, vilket jag tycker är lite roligare än benen och lederna (som vi gjorde innan detta) men anatomi är verkligen inte mitt favoritämne.. 
Såhär ser det oftast ut när jag pluggar anatomi: livet tappar färg, det blir trist, allt går i gråskala vid köksbordet där jag pluggar och jag blir utstirrad av gubben i ipaden framför mig... ;) 
 
 
Jag hade besök av mamma och lillasyster Kajsa i slutet av förra veckan, vilket var jättemysigt! Vi åt riktigt god mat på en restaurang som heter vinastudija som ligger nära lägenheten, vi promenerade lite i gamla stan och gick till markanden i flyghangarena och köpte billiga och goda jordgubbar! Sista kvällen innan de åkte fick jag blommor (bilderna ovan)  som var jättefina och lukade jättegott, tyvärr har de vissnat nu.. Jag fick också med mig lite saker från Sverige, som knäckebröd (de där småförpackningarna med mjukost mellan två lager knäckebröd, supersmidigt att ha som mellanmål!), lite annat smått i matväg och några böcker. Sedan tog de med sig lite kläder hem till Sverige som jag vill ha där i sommar, så jag får mer plats i väskan när jag ska åka hem över sommarlovet. Nu ska jag bänka mig framför det första avsnittet av den nya säsongen av Pretty little liars vilket avslutades extremt spännande förra säsongen!
P-Å.O.(morfar)

Hejsan!
Skriver detta minuterna efter jag fått ditt sms om dina fina provresultat. Detta är fantastiskt, inte bara för att provet gått bra, dessutom när Du uppnått fina betyg så innebär det hög kunskap vilket är viktigt för framtiden. Utbildningen Du genomför mynnar ju ut i ett arbete som kräver stor kunskap och då sitter ju sådana här resultat fint. Mamma o Kajsa var på besök, det måste varit roligt att få visa dom Din nya värld och hemstad, Riga har så mycket att visa upp och går nog en fin framtid tillmötes, tänk att Lettland startade på nytt för ca tjugo år sedan. När detta skrives så har jag varit på ATAB o jobbat, gamla gubbar blir lite möra efter ett dagsverke men ett par timmar i soffan så är det som vanligt igen.
kram morfar

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress