Lördag den 13 juni 2015
 
Examperiod är här, i tisdags hade vi sista lektionen för terminen där vi hade colloquium i kemi. Nu är det tre exams kvar nästa vecka och sedan åker jag hem och tar sommarlov (förutsatt att jag klarar proven, annars måste jag stanna kvar och göra om dem)! Jag har tillbringat mina dagar "lediga" dagar sedan tisdags åt plugg från morgon till kväll, dag ut och dag in med lite småpauser här och där. Jag börjar längta mer och mer hem för varje dag som går, kanske beror det på vetskapen om att de flesta hemma i sverige är färdiga för terminen och har sommarlov. Det beror nog också på det faktum att jag inte gör annat än pluggar. Jag längtar efter jobbet och känslan av fysisk utmattning efter att jobbat helgpass istället för den mentala utmattning där det sista som fladdrar förbi innan jag somnar är anatomitermer... Men jag tar det hela med ro, det är ju faktiskt mitt val att plugga här, även om det är mycket plugg och jobbigt i perioder, så är det ju detta jag vill i längden :)
 
Från en sak till en helt annan, idag har jag pluggat anatomi och cellbiologi (två av de tre examen jag har nästa vecka), varit en snabbis i affären och handlat mat, ätit pizza och skypeat med både pappa och morfar. Under eftermiddagen och kvällen har jag haft bröllopet mellan prins Carl Philip och Sofia rullande i bakgrunden samtidigt som jag pillat med mitt plugg, många klänningar att titta på ;) 
P-Å.O.(morfar)

Hej!
Ja det lätt att förstå att Du längtar hem till Hindås men Du är så klok när Du samtidigt säger att det är ditt eget val med studier i Riga och vad det innebär och att Du även tar det med ett stor portion lugn och inser att så här är det är bara att plugga vidare. Viktigt är att det finns lite paus och andhämtning och avkoppling ibland. Man behöver inte ta ner månen precis utan något litet som är kul och trevligt ibland. Sedan tror jag att värdet på din utbildning är så högt att det är lite svårt att ta in, tänk vilken intressant framtid Du går till mötes, ett mer inspirerande jobb får man leta efter. Idag (månd.15/6) åker vi till Agnes i Kristianstad för att va barnvakt. Då blir det bl.a. lunch på restaurang som Agnes valt, hon lyckas alltid bra för man blir lika mätt varje gång. På onsdag o torsdag skall Lukas vara här hos oss, föräldrarna är vid medelhavet en vecka så han behöver lite marktjänst. Då skall han och jag även åka hem till Agunnaryd och min lillebror Håkan och skjuta älgstudsare, detta är nåt som jag tror Lukas uppskattar, ja även jag, ska bli roligt o se om gamla takter sitter kvar.
Ha de bra vi hörs kram morfar

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress