En dag på Liseberg
I tisdags förra veckan trotsade jag och Kajsa det regniga vädret och begav oss mot Göteborg och Liseberg, med regnjackorna i högsta hugg! 
 
Men innan det knaprade jag i mig en ordentlig frukost, havregrynsgröt med hemlagat äppelmos och havregryck, en knäckemacka samt ett glas juice och såklart en kopp te. Mums!
 
Efter relativt kort tid inne på Liseberg bestämde jag mig för att regnjackan inte var tillräckligt täckande, över den drog jag på mig en sådan här fin blåprickig plastsäck!
 
Efter endel åkande åt vi lunch.
 
Efter att åkt lite mer karuseller tittade vi lite på blommorna och...
 
Gick in i en av godisaffärerna.
 
Sedan åkte vi helix och efter det tittade vi på parisehjulet.
 
När vi åkt färdigt allt vi ville köpte vi sockervadd som smälte av regnet. 
 
Och sedan begav vi oss hemåt igen. 
Embla

alltså havregrynsgröt. SÅ underskattat, älskar det.

ISA

Good work att trotsa regnet, verkade ju varit en fin dag ändå ju! jag blir alltid som ett barn på nytt på nöjesparker, haha! så kul :)

P-Å.O.(morfar)

H-gröt till frukost det är mums det o kallrökt skinka på mackan, då kan det inte bli bättre. Undrar om äppelmoset kommer från mitt äppelmosträd? Svenskt sommarväder på Liseberg kräver jättestora plastpåsar att dra över sig, ja inte bara på Liseberg utan precis överallt i vårt blöta land.
stor kram från morfar

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress