What if
Jag packar, köper "bra att ha grejer", sorterar lådor (slänga? ge bort? ta med till Riga? lämna kvar?), kör bil i snöyra för att köpa vakuumpåsar att packa i, stressar över allt som ska göras, sitter i ett rum av ett "organiserat kaos" med högar av saker som ska packas. Jag ska baka något i eftermiddag att ha med till jobbet till fika, innan dess ska jag packa. Det är 11 dagar kvar till jag åker idag och tankarna går åt tusen olika håll på samma gång. Här kommer fyra bilder från de senaste dagarna:
 
En kökshandduk från Maxi på  rea och Elle decoration.
 
Häromdagen var jag, pappa och lillasyster Kajsa hos farmor för att fira jul/farmors födelsedag, då drack jag te och åt semla, mys!
 
Vi spelade brädspel på kvällskvisten.
 
Igår var jag i stan med mamma för att köpa saker jag behöver inför flytten, samt en hel del andra saker som jag bara väldigt mycket ville ha:
Två band att sätta om två av mina tre väskor som jag ska ha med mig på flyget till Riga (den tredje väskan behöver inget band)
Två paket tofsar, svarta och genomskiniga (därför syns de knappt på bilden)
En röd läppenna
En ny eyeliner
En Mac 217 blending brush (så nöjd!!)
En blush brush (även mycket nöjd med denna!)
Tre stycken namnlappar till mina väskor (som matchar banden)
 
Sedan köpte jag också en ny kappa, ett par svarta jeans, två par strumpbyor, en nagelsax, en pinsett och en ögonfransböjare men de fick inte vara med på bilden. Annars så lyssnar jag för tillfället på Taylor Swift (jag har lagt in fearless, red och 1989 i en spellista, så bra!) på hög volym genom hörlurarna. Igårkväll tittade jag på film, jag såg "What if" med bland annat Daniel Radcliff och jag tyckte den var supermysig. Nu ska jag sätta igång att packa!
Per-Åke Olsson

Ja det är mycket grejor som ska med till Riga, läppstift o skohorn o bestick att äta med. Kanske Du får ingå ett särskilt fraktavtal med Finnair.
##morfar

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress