Plugg och granatäppeljuice
 
Tjolahoppsan! Veckan som varit har gått i raketfart och jag har en känsla av att den kommande veckan blir likadan. I morgon har jag endast två lektioner, den ena är på morgonen och den andra sent på eftermiddagen däremellan blir det plugg. Det är nämligen så att på torsdag har vi i min klass vårt första colloqium. Ett delprov i kursen molekulär biologi, man måste klara alla colloqiumen för att i slutet av kursen få göra exam (=sluttenta). Det svåraste är att förstå vilken nivå jag ska lägga mig på när jag pluggar, hur mycket måste man kunna och hur avancerat? Förhoppningsvis går det bra på torsdag, då bör jag också ha bättre koll på hur proven ser ut och på så sätt veta vad och hur jag ska plugga inför nästa. 
 
I veckan bokade jag flygbiljett hem till påsk, jag kommer vara ledig i nästan två veckor, skönt! Jag har också använt min nya mugg, käkat yoghurt med frukt och druckit granatäppeljuice (har aldrig testat det innan, ganska gott faktiskt!). Nu ska jag gå och lägga mig, ha det bra!
P-Å.O.(morfar)

Hejhej!
När tiden går fort då brukar man ha roligt och va strängt upptagen o hålla på med intressanta saker och det är precis vad Du gör. Är det inte så att nu i början på Din utbildning så måste Du ta i ganska hårt innan Du vet var rätt nivå ligger. Heja på o plugga flitigt.
kram morfar

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress