Ibland blir det fel
Idag är det tisdag och jag lyckades köpa sill när jag skulle köpa "vanlig" fisk (typ vit, att steka). Det finns mycket som kan gå fel när man handlar mat i en affär där det mesta står på ett språk man inte förstår, en vill hem och därför inte orkar läsa på förpackningen tillräckligt noga för att se att det man håller i handen är något helt annat än det man verkligen vill ha! Det hela slutade med att jag åt fiskpinnar istället, tur att jag bunkrat upp med lite mat i frysen!
 
 
Annars har jag haft två lektioner idag, lettiska och kemi, sedan har jag pluggat lite och handlat (vilket som sagt gick sådär..). Nu ska jag lägga i mig i sängen för om jag inte minns helt fel så har det kommit ett nytt avnitt av the originals idag vilket jag vill titta på!
P-Å.O.(morfar)

Ojdå så det kan bli, men småsill (strömming) är ju en delikatess. Stekt dubbel med en massa dill mellan och panerad med mjöl o ströbröd. Serveras med potatismos, mumsmums.
kram morfar

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress