Fredagsfrukost
 
Fredag och endast en lektion, lettiska, på schemat! Skönt! Har tillbringat morgonen åt att gå igenom glosorna till idag och för en gångskull kan jag de någorlunda bra (har extremt svårt att lära mig glosor och språk rent generellt precis i början när allt är nytt). 
 
Till något helt annat, vill påpeka den stora variationen man kan använda mina en-portions gratängformar till. Precis när vi flyttade in och inte hade djupa skålar använde vi dem till frukosten på morgonen, nu när vi köpt skålar får den ena agera kruka till orkidén istället. Jag satte orkiden i gratängformen så att det inte skulle rinna vatten på bänken efter att jag vattnat den, men jag tror minsatt att den får stå kvar i gratängformen tills jag hittar något annat!
P-Å.O.(morfar)

Gratängformarna kan nu hänföras till samma kategori som silvertejp o Silicon, alltså bra till det mesta. Jag får skaffa mig en liten form till mitt överlevnadskit.
kram morfar

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress