Påsklov
 
Nu är resväskan färdigpackad och det är endast lite småsaker kvar som ska ner i ryggsäcken innan jag drar iväg till flygplatsen för att återväda till Riga efter ett långt, välbehövt och skönt påsklov! Har hunnit träffa kompisar, släkt, gjort roligheter som shopping och tittat på lillasysters teaterföreställning och lite mindre roligt men dock ganska nödvändigt, pluggat. I början av lovet var jag hos mamma, där jag bland annat firade mig 20års dag, och för några dagar sedan satte jag mig på tåget mot Småland och pappa. Här har vi haft det lugnt, ätit grillat nästan varje dag, tittat på film och igår firade vi våra (min, pappas och lillasysters) födelsedagar (alla fyller år i mars) vilket var mysigt! 
P-Å.O.(morfar)

Välbehövlig vila och att få komma hem till mamma o pappa det är något alldeles speciellt när man flyttat hemifrån. Jag minns själv hur fantastiskt det var att komma hem och sätta sig vid Mors köksbord o bli matad som en fågelunge. Denna känsla fanns kvar långt upp i åren, ja så länge mor kunde mata fågelungar o hon hade ganska många. Nu när Du har nyladdade batterier så är det bara att på pluggandet för fullt, jag tror Du ej behöver denna uppmaning, det blir mycket plugg alldeles av sig själv. Hoppas resan till Riga gick bra och att plånboken blev inte blev för hårt ansatt på Kastrup.
kram morfar

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress