Sommarlov

Nu är jag äntligen påväg hem!! Jag sitter på flygplatsen och väntar på flyget som först tar mig till Stockholm och där blir det byte till flyg hem till Göteborg. Jag klarade anatomi examet i måndags och är därmed färdig med tredje terminen på RSU! Skönt att lägga den bakom sig, jag vill aldrig mer gå igenom en så jobbig termin igen! Igår hände det andra spännande saker, jag flyttade! Flytten var egentligen inte planerad förrens efter sommarlovet men jag fick en studentlägenhet och bestämde mig för att flytta in i den! Så jag har packat, burit och plockat upp allt igen på lite mer än en dag och nu är jag så glad över att det är färdigt och att jag får åka hem.

Här är två bilder från mitt rum i den nu "gamla lägenheten". Jag gillade lägenheten och läget men det ska bli så skönt att bo i en lägenhet där vattnet fungerar som det ska, för fy vad vi har haft problem med vattnet! Det är antingen bara varmt eller bara kallt, ibland finns det inget vatten alls och det hände att trycket blev så lågt mitt under duschandet att jag knappt fick ut schampot ur håret. Nu ska vi boarda, nästa gång jag skriver är jag i Sverige!

P-Å.O.(morfar)

Hej Erica!
Grattis till Din nya lilla lägenhet, hoppas Du kommer att trivas där på den andra sidan floden. Herregud med vilken fart allt gick men Du Det blir ju fina avstånd till universitetet o sjukhuset men lite längre till gamla stan

P-Å.O.(morfar)

Nu blev det nåt fel, kommentaren for iväg innan den var klar och korrigera i efterhand verkar inte gå. Vi får hoppas Du kommer att trivas i ditt lilla krypin. Vi måste försöka komma över vid nåt lämpligt tillfälle för att se lägenheten och även bekanta oss med den nya sidan av Riga. Hoppas Du får en fin sommar med lite återhämtning efter allt råpluggande. kram morfar

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress