Anatomi

Imorgon, ganska exakt vid denna tiden som jag skriver har jag anatomiexam. Det känns skönt att få det gjort samtidigt som jag inte känner mig i närheten färdigpluggad! Jag har fortfarande halva ben/artikulationer colloq kvar att gå igenom och jag har inte ens tittar på organen än. Samtidigt vill jag helst lägga min tid på vener och artärer då jag inte är så duktig på dem och hört att det kommer mest frågor om dem. Detta examet är lite likadant som histologin: 100 multipelchoise frågor och en "praktisk del" då man får en bild och man ska skriva ner de numrerade anatomiska strukturerna. Vi har redan fått bilderna med utsatta nummer så dem är mest att plugga in. Dock är det endel strukturer, 32 bilder med ungefär 10 saker att skriva ut på varje --> ungefär 320 saker att kunna skriva. Vi har ju gått detta innan så det gäller bara att komma ihåg allt!

Även idag ringde klockan lite efter 5 och jag satte igång med repetition av centrala nerv systemet samtidigt som jag hämtade mig en kopp te. Det är bara jag och fåglarna uppe så tidigt på en söndagsmorgon en långhelg, för de firar midsommar här också! Inget jag har hunnit ta del av, och nästa midsommar hoppas jag att jag är hemma i Sverige!

P-Å.O.(morfar)

Hejsan igen!
Vilken tjusig bild över älven som Du lagt upp. Är den tagen från din "nya" sida av stan? På tal om stan, jag har kollat din nya adress på kartan, Du kommer ju att bo väldigt bra till. Nära till universitetet, sjukhuset och köpcentra där käk och andra förnödenheter kan införskaffas, även lämpligt hotell för oss besökare finns väldigt nära Din adress. Att be Dig plugga hårt inför det sista provet behövs ej, vi vet alla hur hårt Du jobbar och mer kan man inte göra. Lycka till med det sista provet. kram morfar

Mamma

Hejja hejja! Snart klar med terminen nu och snart ses vi! På onsdag hämtar vi dig på Landvetter och på fredag åker vi räkkryssning 😊

Lycka till imorgon! ✊🏻✊🏻✊🏻💪💪💪

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress