En vecka

Vad passar bättre än färskpressad juice och sallad till middag kvällen innan biokemi exam? 

Vi är mitt uppe i examperiod, det är en vecka och ett exam kvar för min del! Sedan tar jag första bästa plan hem för lite ledighet innan termin 3 börjar. Igår hade vi biokemi exam, det bestod av både skriftlig och muntlig del. Jag hade ingen aning om vad läraren frågade mig om under den muntliga delen, först pratade hon om en del och sedan om en fjärde och jag hängde inte riktigt med i svängarna - men jag hade nog skrivit rätt svar på min fråga som en fick svara på innan en gick in, för jag fick ganska bra betyg ändå. Den skriftliga delen gick nog helt okej, jag vet att jag gjorde lite galet på en av frågorna. Vi har redan fått betyg på provet/kursen och jag är nöjd med betyget, så det verkar gått okej på skriftliga även om det blev lite fel. 

Idag plockar jag undan alla biokemi papper och tar fram molekulär biologi och genetik anteckningarna. Det är sex dagar till provet och jag har ett års material att repetera - let's do this!
P-Å.O.(morfar)

Hej Erica!
Att krångla sig igenom ett prov och inte fatta vad läraren menar och dessutom göra en del fel på det skriftliga delen och sen få bra betyg är häftig prestation. Kör hårt med den sista delen så blir den säkert minst lika bra. Hemresan blir från vinter till vinter, Hindås o västra Sverige lär vara totalt insnöade upp till underkant fönster. Här i Liatorp är det mera måttligt, vi har inte mer än 5-7cm snö och det får räcka har jag kommit överens om.
Ha det bra kram morfar

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress