Termin 3


Tillbaka i Riga och plugget är igång, i 110% hastighet och jag blir utmattad av att bara se allt vi ska göra under terminen! Jag förstår varför ryktet säger att tredje terminen är jobbigast.. Vi har flera nya ämnen: mikrobiologi, fysiologi och genetik bland annat. Spännande ämnen, men också mycket nytt att sätta sig in i och många nya lärare att anpassa sig efter. Samtidigt läser vi också sista terminen av anatomi, histologi och lettiska. 
 
Imorse hade vi första lektionen i genetik,  vår lärare verkar bra, svårt att avgöra efter en lektion, men det kändes bra iallafall. Nu är det med andra ord helg för mig och jag har precis ätit två avokadoknäckisar, en kopp fläderte och tittat på veckans Arrow avsnitt. Nu ska jag hasa mig ur sängen och gå igenom microbiologin till nästa vecka, det är veckoprov som gäller i den kursen så det är bäst att hänga med från början och inte halka efter!
P-Å.O.(morfar)

Hej!
Då är Du igång igen med plugget, bli inte förskräckt av vad som möter i den nya terminen. Du har så stor arbetskapacitet och så mycket envishet så det fixar Du. Mycket jobb blir det men det ingår liksom. Glöm inte bara att få lite frisk luft ibland o en liten promenad. Idag lördag 13/2 återkom vintern till Småland, det är vitt på marken och 3-4 minusgradet, fy sjutton för vinter o snö/kyla men det är smällar man får ta, på med luva, halsduk o vantar. Handboll väntar i em. Lukas spelar i Linneskolan och jag ska åka dit o kolla. Lukas är jäkla duktig, stor och tuff o framfusig o får iväg bollen i en hiskelig fart.
HAa det bra, vi hörs. Kram morfar

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress