Min lördag:
.. Började med sovmorgon, så skönt! Runt halv elva traskade jag upp ur sängen, satte på mig fårskinnstofflorna på fossingarna och satte på tekokaren och förberedde min frukost. 
Till frukost äter jag nästan alltid samma sak, jag varierar mellan frukt och yoghurt eller, som idag, havregrynsgröt med hackad banan, kanel och lite sirap. Egentligen har jag en skvätt havredryck på detta också, men idag var den tyvärr slut. Till detta dricker jag (såklart) en kopp te, idag blev det ett nytt te jag köpte med mig från Göteborgs te handel när jag var hemma, svart vinbärste! Och ett glas apelsinjuice blir det alltid till frukost också.
 
Efter frukost läste jag både anatomi och fysiologi, jag tränade, hann tvätta en tvätt och äta lunch innan jag traskade iväg till affären med min nya rörstrand tygpåse och något äldre hemtex tygpåse.
 
I affären fick jag med min en chockladmuffins hem, till eftermiddags fika blev det därmed en kopp limete, lite vindruvor och chokladmuffinsen. Till detta lyssnade jag på Noel Flike och Zara Larsson i deras "Den fantastiska resan" podcast. 
 
Min eftermiddag har jag tillbringat med bacterier och microbiologi i någon timma innan jag satte igång att laga lite mat. Ikväll blev det vegetarisk tacospaj med sallad - blev faktiskt riktigt gott (och jag har mat över som räcker i en vecka!)! Melodifestivalen har precis börjat så nu ska jag krypa ner under min filt och titta på det. 
P-Å.O.(morfar)

Hej!
HAVREGRYNSGRÖT det är frukost för studenter och även för gamla gubbar ifrån södra Småland men Du trimmar upp gröten med bananer o sirap till nästan ouppnåeliga höjder för en smålänning, här får det duga med sura lingon o lite mjölk till. Ha en god söndag. Kram morfar

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress