Tankar inför termin 4 på RSU
 
Om en vecka sitter jag på flyget tillbaka till Riga. Det är med blandade känslor jag tänker på att återvända:
 
 Det ska bli spännande att bo i den nya lägenheten och fixa till den som jag vill ha det. Samtidigt är det lite läskigt att bo helt själv (fast det är en studentlägenhet för internationella studenter, 70% är svenskar och jag har flera där jag känner, egentligen är jag inte så ensam), men mest spännande!
 Det ska bli roligt att träffa alla kompisar och klasskompisar igen, vi har ju inte setts på mer än två månader!
✲ Det ska bli intressant med nya ämnen.
 Men jag är inte så peppad på att genomgå en repris av förra terminen. Jag ska försöka jobba på att hitta en bra rutin där jag får in både plugg, träning och lite fritid. För att bara plugga tror jag inte fungerar i längden, det blir bara grötigt i huvudet och jag blir helt slut. Jag får se hur bra det går ;)
✲ Jag har försökt förbereda det jag kan, vilket är att gå igenom mikrobiologi föreläsningar. I slutet av förra terminen fick vi videoföreläsningar av de 6 första veckorna av våra lektioner (antar jag, det är 6 stycken föreläsningar) och jag gör anteckningar till dem så att jag inte behöver lägga tid på det när vi börjar, utan kan börja repetera på en gång inför veckotesten samt lägga tid på alla de andra ämnena vi inte fått något material inför än.
 
Men! Jag har en hel vecka kvar innan jag åker, och jag tänker slöa så mycket jag bara kan till dess. Jag funderar på att ha ett Harry Potter marathon och titta på alla filmerna, det var faktiskt ett helt år sedan jag gjorde det sist! Jag började titta på den första filmen i början av sommarlovet, jag ska nog titta klart på den idag!
P-Å.O.(morfar)

Hej Erica!
Ny termin och ny lya att bo o leva i, spännande som bara den. Vi får hoppas att studietakten blir lite mer normal denna terminen så att det ryms något mer än bara pluggande. Lägenheten tror jag Du kommer att va nöjd med, den är inte stor men när Du har satt din prägel på den så kommer det av va mysigt är jag säker på. Du bor själv och det är nog mest till fördel, lugnt o stilla och Du bestämmer precis allt själv, sen har Du ju kompisar bara några steg bort, det kan knappast bli bättre. Jag säger återigen lycka till med både studier och lägenheten.
Kram morfar

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress