Grön stekpanna, promenad i kylan och lugn eftermiddag
 
Idag har vi storhandlat på jysk! De har inget Ikea i Lettland så när vi insåg att vi behövde köpa täcken, kuddar och en bäddmadrass visste vi inte riktigt vart vi skulle vända oss. Efter att ha frågat runt lite (andra studenter etc) bestämde vi oss för att jysk verkade vara bästa alternativet. Vi hittade en jysk 3,6 km från vårt hotell när vi sökte på kartan, så vi gick dit. Det var soligt i morse och sådär bitande kallt, men det var skönt att promenera i! Efter att ha passerat ganska nedgånga områden hamnade vi i ett stort shoppingcentrum med jättemånga affärer. Några timmar senare, med en pizza i magen, en bäddmadrass, ett täcke, en grön stekpanna, diskborste, disktrasor, sminkborttagning, pads, topsar, (skölja-munnen-med)flour och något mer jag inte kommer ihåg just nu, ringde vi en taxi (vi kunde inte gå med alla våra nya köp till hotellet) som tog oss tillbaka till hotellet. 
 
Nu har vi varit på hotellet ett tag, vi tar det bara lugnt och vilar oss lite. I morgon ska jag träffa min "studdy-buddy" = min fadder, och tre tjejer som också har samma studdy-buddy, för att fika. Tjejerna och jag kommer alla från Sverige, medans vår fadder kommer från Ryssland men har bort i Lettland i stort sett hela sitt liv. Det blir spännande!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress