Lördagen
Lördag, tidigt tidigt på morgonen (4.30), ringde min klocka och jag packade mina sista saker och tog en taxi till flygplatsen. Där fick jag stå i kö hur länge som helst, vilket var stressigt då jag såg att kön till säkerhetskontrollen var precis lika lång, men jag hann utan problem. Min resväska var några kilo för tung när jag checkade in den dock, jag hade tur och kvinnan som tog emot väskan "lät mig gå" utan att betala! 
 
 
Det hände en liten rolig/pinsam händelse när jag satt på flyget. Jag har en vattenflaska med ett slags sugrör istället för skruvlock. Jag blev törstig och öppnade vattenflaskan, utan att tänka på vad trycket gör med flaskan när den är så högt upp. Det sprutar vatten uppåt och landar på mannen som sitter stolen framför mig!  Han förstod inte att det kom från mig (som lyckats stänga flaskan och nu gör allt för att inte börja gapflabba!) utan tittar upp i taket som om det regnade. Oops, så kan det gå ibland!
 
När jag landade i Riga och väntade på min tunga väska kopplade jag telefonen till flygplatsens wifi. Då ploppade det in sms, snaps och facebookmedelanden från Sara och Eliza som undrade om jag ville följa med till Jurmala om några timmar. 
 
 
Efter att jag tagit mig upp 5 våningar, 96 trappsteg, med min alldeles för tunga väska gick vi till tågstationen som tog oss till Jurmala. Det var ganska kallt, för det blåste, och vattnen var inte heller särskillt varmt. Däremot var det fint och trevligt att träffa alla efter sommarlovet. 
ISA

hahaah garv på vatten-incidenten ;))

Svar: Haha, eller hur! En aning pinsamt, men ganska kul ;)
Ztarlighters

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress