Genom iphonekameralinsen
Nu var det ett bra tag sedan jag skrev något här, det beror på en extremt intensiv pluggperiod, som nu äntligen har lugnat ner sig. Idag är första dagen på långhelg, 5 dagars ledigt känns helt rätt just nu! Dessutom kommer (lillasyster) Kajsa hit idag, bättre kan det ju nästan inte bli!
 
Jag har precis gått igenom lite bilder från iPhonen från det att vi flyttade in i lägenheten tills nu, här kommer en liten lista i bildformat över vad som hänt de senaste månaderna: 
Bild 1: Mina bästa docs i trappuppgången till lägenheten. 
Bild 2: De enda två blommorna i vardagsrummet/köket för ett par veckor sedan. Rosen stendog dock så jag slängde den, numera har vi endast orkidén..
 
Bild 3: Våffeldagen firades självklart med våfflor, och jag hade precis kommit hem till Sverige på påsklov.
Bild 4: Under påsklovet firade jag min 20årsdag, fick bland annat denna superfina buketten!
 
Bild 5: Födelsedag firades med chockladtårta (här hade jag gärna velat slänga in en tumme upp emoji...)
Bild 6: Jag och systeryster, lika fina som alltid ;)
 
Bild 7: En tripp till garnaffären innebar ännu en bild på mina docs, denna gång i sällskap av en mysig katt.
Bild 8: Mina älskade fårskinnstofflor, min säng hemma i Sverige.
 
Bild 9: Efter påsklovet bar det tillbaka till Riga, här det har regnat och solen har tittat fram om vart annat. 
Bild 10: Häromkvällen drog jag Sara och Eliza ut på en liten powerwalk, som slutade på mcdonalds med varsin mjukglass i handen, så kan det gå! 
 
Nu ska jag plugga lite innan jag ska åka och hämta Kajsa, hörs!
P-Å.O.(morfar)

Oj vad mycket fina bilder, t.o.m. en linslus till katt har kommit med. Att gå på motionspromenad med glass låter inte så dumt, man får nog utöka den dagliga promenaden med en sväng förbi ICA-Liatorp som är vår enda och bästa affär, där kan en klassisk Magnum inhandlas som fyller upp energibehovet och de eventuella kalorier som försvann på ditvägen. Ha det nu så gott och roligt tillsammans med Kajsa. kram morfar

Svar: Jag tycker absolut du ska utöka promenaden förbi Ica för att köpa glass ;) jag och Kajsa har det supertrevligt, vi har precis beställt in mat på en restaurang i gamla stan och i morgon ska vi shoppa! Kram!
Ztarlighters

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress