72 h in Paris//Paris dag 1
När (lillasyster) Kajsa fyllde år i våras fick hon en resa till Paris med mig, vi åkte Tisdag till Lördag och bodde på ett väldigt bra hotell utanför centrala stan. Vi hade, som vanligt när vi reser tillsammans, smockfullt schema för att uppleva så mycket vi bara kunde på våra tre dagar där. 
 
Vi började vår första dag med att åka till Notre Dame, vi gick inte upp men vi gick in. Det var jättefint där inne, vi var nog där inne i mer än en timma och bara tittade (den första bilden är inte notre dame).
 
Efter vårt besök på Notre dame och en tidig lunch hade vi inget planerat så vi strosade runt och tittade på stan. Vi hittade en annan kyrka där vi gick in, även den jättefin! Dock hittade vi inte ut, de höll på att bygga om och det var inte så tydligt var utgången var. Jag gick in i något annat utrymme i jakt på vägen ut, innan vi tillslut efter att ha gått runt en stund kom ut!
 
Vi var uppe på Pompidou, det moderna museet, för att titta på utsikten. Tyvärr var fönsterna smutsiga och suddiga att alla bilderna (förutom den här över) är suddiga. 
 
I jakt efter glass från Berthillon hittade vi boklådorna, som jag läst om innan vi åkte, där det fanns jättemånga fina prints och vintage böcker! Jag var lite sugen på att köpa ett anatomiprint, av någon anledning jag inte kommer ihåg nu bestämde jag mig för att inte göra det. 
 
Vi hittade ganska snabbt glassen vi var på jakt efter, vilket var guldvärt för Kajsa som är allergisk mot både ägg och mjölk då de hade lika många sorbeglassar som vanliga glassar att välja på! Jag åt Citronsorbe och hon chokladsorbe. Vi var där igen två dagar senare, då åt jag chokladsorben och jordgubbsorben. Deras glass är nog en av de bästa glassarna jag ätit! Varför finns det inte sådant gott i Sverige?
 
Trötta efter att ha gått en hel dag satte vi oss i parken bakom Notre dame och spelade pokemon go (det fanns fritt wifi i parken) och inväntade att vår reserverade tid på en av paris äldsta restaurang. Den har funnits sedan franska revolutionen. 
 
Såhär såg det ut där inne, vi frågade om vi fick sitta på andra våningen då vi fått tipsat innan att det skulle vara väldigt fint där. Det var ingen annan där än vi! Vilket var ganska skönt, vi åt i lugn och ro och tog oss sedan tillbaka till hotellet. 
 
P-Å.O.(morfar)

Hallå Hallå!
Ni hade nog jäkligt kul i Paris, det hade varit spännande o varit med när sniglarna skulle ätas!!!!!
Snygga bilder Du tagit, den från röda rummet(krogen) med lillasyster i förgrunden tar priset tycker jag.
kram morfar

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress