Mitt sommarlov (så här långt)
Började med fyra dagars ledigt innan jag återvände till mitt jobb där jag jobbat de senaste två åren, på demensavdelningen på ett ålderdomshem.
Bild 1: Jag och Kajsa på kvälls-räkkryss med familjen kring några av öarna här på västkusten. Här var jag trött som in i tusan och hade sovit i bilen in till stan och vilat i princip hela dagen hemma, jag hade trevligt ändå!
 Bild 2: Fin solnedgång, i ett ganska så kallt Sverige efter att ha kommit från cirka 25 grader i Riga.
Bild 3: En (av två!) jättefin bukett jag fick när jag kom hem. Färgerna på rosorna tycker jag är så fina att jag målade av dem (mitt nya intresse är att måla med vattenfärger!) 
 
Bild 1: Hittade en gul liten nyckelpiga på golvet, efter att jag snapat den lyfte jag försiktigt ut den.
Bild 2: Utsikten en fin sommarkväll!
Bild 3: Jag och mamma åkte in till Göteborg för lite shopping, lunch (och fika såklart, tog ingen bild på det tyvärr!) och jag fick med mig både en ny klänning (jag kan ju inte gå in i en affär utan att komma ut med en klänning!), byxor, tröja, duschdrapperi (till nya lägenheten i Riga) och lite doftljus (även de till lägenheten i Riga).
 
Bild 1: Efter min första vecka på jobbet blev jag ordentligt sjuk, hade feberfrossa väldigt hög feber. Fick hosta, extremt täppt näsa, ont i öron, hela köret med andra ord. Long story short: Jag var hemma från jobbet en vecka på grund av det, återvände sedan med tid ett par dagar senare hos vårdcentralen där bedömningen gjordes att jag inte skulle jobba och blev sjukskriven. Har nu varit sjuk i två veckor och börjar äntligen piggna till, senare i veckan återvänder jag till jobbet i tre dagar innan mitt vikariat tar slut. Det blev alltså inte mycket jobb i år för min del. Tiden jag varit sjuk har jag tillbringat i nya huset vid kusten och gått promenader vid stranden (framför allt för att fånga pokemons..!).
Bild 2: En lördag åkte jag, Kajsa och pappa lunch-kryssning. Båten tog samma runda som den på kvällen vi åkte någon dag efter att jag kom hem från Riga, men maten var inte samma, men god ändå! 
Bild 3: Utsikten från båten påväg in mot Lilla bommen.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress