Smile, the worst is yet to come
Idag hade vi vår första föreläsning, introduktion i anatomi i 90 minuter. Kvinnan som föreläste satt i princip längst fram och läste högt ur sina papper, större delen av informationen var sådant jag kände igen från gymnasiet. Förutom alla olika gubbar hon berättade (läste...) om som har kommit på/utvecklat anatomin, jag kunde inte heller namnen på alla som har varit chef för anatomi instutionen här i Lettland sedan den öppnade. Jag hoppas verkligen att det bara var information som anses bra att vi har hört, men inget vi måste kunna utantill! 
 
 
Innan föreläsningen handlade en labbrock, en promenad på 15 minuter från lägenheten. När jag skulle betala tog de inte kort så jag fick gå till en bankomat 10 minuter iväg och sedan gå tillbaka för att betala, det hela slutade i att jag gick i ungefär en timma, kan nu kryssa av dagens träning från göra listan! I och med att det tog lite längre tid än tänkt att köpa labbrocken hann jag bara hem, kasta i mig två knäckebröd innan vi behövde gå till bussen för att gå på föreläsningen.
 
 
När föreläsningen var klar drog jag och Sara oss hemåt, vi behövde vara hemma då killen som skulle laga låsen på badrumsdörrarna kom. Gissa vad?! Han lyckades laga båda låsen! Samtidigt som han fixade med låsen (det tog väldigt lång tid och krävde många suckar och flera meningar på lettiska innan han var klar) har jag suttit och gått igenom anteckningarna jag gjorde under föreläsningen. Nu har jag okkuperat soffan och tänker titta färdigt på ett avsnitt Flash som jag började titta på igårkväll, mysigt!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress