Lettland - Riga
Jag, mamma och bonus pappa satte oss på ett flyg med destination Riga, huvudstaden av Lettland. En lång-weekend med besök på ett universitet och fika med en elev från universitetet stod främst på schemat. Jag fick ett väldigt bra första intryck av skolan och om jag kommer in där, så tror jag att jag kommer trivas jättebra!
 
Hotellet vi bodde på låg brevid denna park, som var väldigt mysig och det var folk precis överallt och fikade/pratade/åt glass/promenerade, så trevligt!!
 
Många av byggnaderna var jättefina och det fanns väldigt många kyrkor, vilket jag tycker är trevligt! 
 
 
Som man kan se på bilderna var det i princip strålande väder varje dag, jag brände till- och med näsan! Självklart blev det lite shopping också; en superfin svart/vit-rutig klänning, en helsvart klänning, två likadana koftor fast en vit (creme) färgad och en svart samt lite smink. Kläderna var antingen väldigt dyra eller att jämföra med svenska priser. Men andra saker var otroligt billigt, till exempel en fika för två var billigare än fika för en person här hemma i Sverige! Allt som allt så var det en jättetrevlig liten resa och jag är väldigt nöjd att vi gjorde den!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress